De CQi wordt vernieuwd

25 oktober 2019

De Consumer Quality Index (CQi) voor de kortdurende ambulante geestelijke gezondheidszorg en verslavingszorg wordt vernieuwd. De CQi is een vragenlijst waarin cliënten hun ervaringen invullen, zodat zorgverleners inzicht krijgen op hoe de kwaliteit van hun zorg wordt ervaren.

Na een evaluatie van de huidige CQi GGZ & VZ is besloten een aantal verbeteringen door te voeren. De werkgroep – met daarin MIND, GGZ Nederland en Zorgverzekeraars Nederland – heeft de pilot versie van de CQi vastgesteld. In het vierde kwartaal 2019 wordt deze pilot versie uitgezet bij instellingen van de Synquest Group, daarna zal de CQi worden gevalideerd en door de werkgroep worden vastgesteld.

Validatie

Als de resultaten van de pilot geanalyseerd zijn, wordt de hernieuwde vragenlijst voorgelegd aan de begeleidende werkgroep. Deze zal in december 2019 een definitieve versie vaststellen, zodat de nieuwe CQi vanaf 2020 voor de hele ggz beschikbaar is. Hier vind je het bericht over de vernieuwde CQi die in juli 2020 is geïntroduceerd.